حامد بهرامی، تحصیلکرده دانشگاه کریستیناهررن اسپانیا در حوزه تاير فلامنكو ، در گفت‌وگوی با خبرنگار سایت «تابناک» گفت: امیدوارم که بتوانند با کشف استعدادهایشان در زمینه موسیقی و هنر به قله‌های موفقیت دست پیداکنند و همینطور از  مردم عزیزم می‌خواهم که از همه هنرمندان حمایت کنند تا در زیر  چتر حمایت این عزیزان افتخارات بیشماری برای کشورمان به ارمغان بیاورند.
کد خبر: ۸۹۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ 07 December 2020

به گزارش خبرنگار «تابناک»؛ در مغز انسان مرکزی برای دریافت موسیقی است که درست در پشت سر قرار دارد. و این همان نقطه ای است که وظیفه یادگیری و ابراز احساسات انسان را نیز برعهده دارد. به همین دلیل بین موسیقی، یادگیری، کنترل و ابراز احساسات رابطه مستقیم وجود دارد ، بر آن شدیم تا با یکی از هنرمندان و اساتید موسیقی نشستی داشته باشیم و شما عزیزان را با ایشان بیشتر آشنا کنیم.

پس از عرض سلام از آقای بهرامی خواهش می‌کنیم تا خودشان را برای خوانندگان معرفی کنند.

حامد بهرامی هستم ۴۲ سال سن دارم و در زمینه موسیقی گیتار (کلاسیک و فلامنکو) در دانشگاه اسپانیا تحصیل کرده ام. ۷ مدرک بین المللی از دانشگاه کریستیناهررن اسپانیا و تاير فلامنكو دارم.

آیا شما عضو خانه موسیقی ایران نیز هستید؟

بله عضو درجه یک خانه موسیقی ایران هستم، همچنین دارای گواهي تدريس گيتار در اسپانيا وکارت تدریس در ايران هستم و در سال ٢٠١٠ موفق به دريافت سطح ادونس "سطح پيشرفته "گيتار در اسپانيا شده ام.

زیر چتر حمایت مردم هنرمندان ایرانی به قله‌های موفقیت رسیدند

آقای بهرامی از چه سنی با موسیقی آشنا شدید؟

ازسن ۱۵ سالگی به موسیقی خصوصاً به ساز گیتار علاقه‌مند شدم و از همان زمان به دنبال استعدادم در این زمینه رفتم و با حمایت خانواده شروع به آموزش گیتار کردم و سپس وارد دانشگاه موسیقی شدم، و درکنار پدر گیتار ایران دکتر سيمون ایوازیان مشغول به آموزش و یادگیری شدم. افتخار می کنم که شاگرد این استاد بزرگوار بوده ام.

شما کتابی نیز در این رابطه چاپ کرده اید؟ توضیح بدهید.

درسال ۹۷-۹۸ تالیف کتاب آموزش تخصصی گیتار فلامنکو را شروع کردم که به مرحله چاپ و انتشار رسید و استقبال هنرمندان باعث شد که به چاپ دوم نیز برسد.

فعالیت های دیگری نیز در راستای آموزش گیتار داشته اید؟

بله با چند نفر از دوستانم آلبوم "هیام" را تهیه کردیم تا به دست هنردوستان برسد و استفاده کنند.

چندین کنسرت اجراکرده ام و با شرایطی که ویروس کرونا به وجود آورده است به طورخصوصی درآموزشگاه هماهور مشغول به تدریس هستم.

به نظر شما مردم کشور ما تا چه اندازه با موسیقی آشنایی دارند؟

اطلاعات مردم ما در زمینه موسیقی، با گذشت زمان خیلی بیشتر شده است، وهمینطور رسانه ها با پخش انواع سازها و اجراهای مختلف هنرمندان و گفتگو با هنرمندان عزیز باعث شده است مردم تعداد زیادی از سازها رو بشناسند و باجستجو و تحقیق در زمینه ساز مورد علاقه شان اطلاعات کافی کسب کنند.

به نظر شما نظام آموزشی چقدر در شناخت موسیقی به نسل جدید موفق بوده است؟

نظام آموزشی ما در زمینه موسیقی کاملا درحال تحول و پیشرفت است، در واقع بر اساس ۳مرحله، رده بندی سنی صورت می‌گیرد: در مدرسه موسیقی که برای سنین ۷ تا ۱۱ سال است استعداد و علاقه واقعی کودک کشف می شود . مرحله بعد، هنرستان موسیقی است که برای سنین ۱۲ تا ۱۸ سال جهت کشف استعداد نوجوان می باشد که باید در این مرحله قدم های محکم تری برای نواختن بردارد و تمرین های بیشتری داشته باشد. مرحله بعد، دانشگاه موسیقی است البته گام آخر نیست زیرا آموزش و یادگیری هیچ وقت متوقف نمی شود در این مرحله هنرمند باید تمامی استعداد و تلاشهای چندساله اش را به اجرا در بیاورد.

آقای بهرامی به عنوان یک استاد موسیقی چه توصیه ای برای هنر آموزان و والدین آنها دارید؟

کسی که باعشق وعلاقه سراغ موسیقی میرود حتی اگر تمام روزش را برای نواختن بگذارد متوجه میشود که بازهم کم است ولی زمانی که باید هنرجویان عزیز برای یادگیری وتمرین بگذارند بستگی به استعداد ویادگیری خودشان دارد .من به عنوان یک معلم توصیه میکنم حداقل هنرجو ۳تا۴ساعت در روز را تمرین کند تابتواند به آن چیزی که مد نظرش است برسد. ما چگونه ساعتهای خاصی را در طول روز برای وعده های غذایی، خواب واستراحت داریم پس بایدساعت تمرین وساز زدن هم به همین صورت باشد.

درواقع والدین عزیز نباید فرزندانشان را مجبور به یادگیری ساز و موسیقی خاصی بکنند که علاقه واستعدادی درآن ندارند. این اشتباه باعث میشود که فرزندشان کاملا از هنروموسیقی فاصله بگیرند وشاید اگر استعدادی درزمینه موسیقی و درسازخاصی داشته باشند به علت نادیده گرفته شدن و اجبار به سمت و سویی دیگر برود و این شعله استعداد برای همیشه خاموش بشود.

با توجه به ویروس کووید۱۹ و موقعیتی که برای همه پیش امده است شما چه روشی را پیشنهاد می کنید که هنر اموزان بتوانند ادامه دهند و از آموزش باز نمانند؟

اضطراب ونگرانی والدین دراین شرایط بحرانی که باویروس کووید۱۹ به وجود امده است کاملاً منطقی وقابل درک است ولی از آنجایی که بچه ها در حال آموزش و مشتاق یادگیری هستند ما کلاسهای‌مان را به صورت خصوصی و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و بافاصله زمانی متعدد در آموزشگاه برگزار می‌کنیم به همین دلیل زمان کلاس ها بیشتر شده است و کلاسها به صورت خصوصی ودر شرایط استاندارد بهداشتی برگزار میشود وهرکدام ازهنرجویان عزیزهم که درخواست برگزاری کلاس به صورت مجازی را داشته اند ما همکاری کرده و کلاس را به صورت مجازی برایشان برگزار کرده ایم.

آیا کار جدیدی برای ارائه دارید؟

چندماهی است که شروع به تالیف کتاب جدیدم کرده ام که به لطف خداوندامیدوارم تاسال آینده به چاپ برسد.

آقای بهرامی بسیار سپاسگزار هستم که وقت گرانبهایتان را به ما دادید و در پایان اگر صحبتی با مخاطبین عزیز ما دارید بفرمایید.

برای همه مردم آرزوی سلامتی وتندرستی دارم وامیدوارم که بتوانند باکشف استعدادهایشان درزمینه موسیقی وهنر به قله های موفقیت دست پیداکنند و همینطور از  مردم عزیزم می‌خواهم که از همه هنرمندان حمایت کنند تا در زیر  چتر حمایت این عزیزان افتخارات بیشماری برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

 

 

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار